Ekonomi

Xiaomi CEO’su SU7 EV’yi tanıttı, Tesla’nın pazarına meydan okuyor

Elektronik devi Xiaomi’nin kurucu ortağı ve CEO’su Lei Jun, firmayı doğrudan sektör lideri Tesla ile karşı karşıya getiren bir hamleyle şirketin ilk elektrikli aracı SU7’yi piyasaya sürdü. Merakla beklenen otomobilin tanıtımı Perşembe günü Pekin’de gerçekleşti ve büyük bir çevrimiçi izleyici kitlesi çekti.

Xiaomi’nin yükselişindeki rolü nedeniyle Steve Jobs’a benzetilen Lei, Elon Musk’ınkine benzer bir pazarlama stratejisi uyguluyor ve yeni elektrikli araç için ses getirmek üzere kişisel markasından yararlanıyor.

Lei’nin hemen kârlı olmayabileceği konusunda uyardığı SU7, Xiaomi’nin premium araç pazarına girişini temsil ediyor. Temel modelin fiyatı 30.000 doların altında ve bu da onu Çin’de Tesla’nın Model 3’ünden daha uygun fiyatlı yapıyor.

Geleneksel olarak akıllı telefonları ve ev aletleri ile tanınan Pekin merkezli şirket, Apple’ın iPhone’u ile rekabet etmek için geçen yıl piyasaya sürdüğü üst düzey akıllı telefonlar da dahil olmak üzere ürün yelpazesini genişletiyor. SU7’nin Porsche’den ilham alan sportif tasarımı, Xiaomi’nin yeni ve lüks bir pazar segmentine girişini işaret ediyor.

Lei, elektrikli araç girişimini hayatının “son büyük girişimcilik projesi” olarak nitelendirdi. Otomobil üretiminin zorluklarına rağmen Xiaomi, Pekin’de yıllık 200.000 araç kapasiteli bir fabrika inşa etti ve otomobilleri üretmek için devlete ait otomobil üreticisi BAIC Group’tan destek aldı.

Pekin makamlarının desteği proje için çok önemliydi ve Tesla’nın kendi fabrikasını kurarken Şangay hükümetinden aldığı yardımı yansıtıyordu. Analistler Xiaomi’nin EV girişiminin uzun vadeli karlılığı konusunda bölünmüş durumda ve bazıları şirketin temel ürünlerine odaklanmayı kaybetmemesi gerektiği konusunda uyarıda bulunuyor.

SU7’nin üst düzey versiyonu başlangıçta yaklaşık 48.500 dolara satılacaktı, ancak rakiplerin fiyat indirimlerine yanıt olarak fiyat yaklaşık 41.500 dolara düşürüldü. Lei, Xiaomi’nin önümüzdeki beş yıl boyunca elektrikli araç pazarındaki rekabete dayanacak mali rezervlerine güveniyor ve gerekirse şirketin nakit rezervlerini artırmaya açık.

Xiaomi, SU7’nin piyasaya sürülmesinin ilk 27 dakikası içinde 50.000 sipariş aldığını ve bu sayının 24 saat içinde 88.898’e ulaştığını bildirdi. Şirketin yeni elektrikli otomobili şu anda sadece Çin’de satılıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-niksar.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu