Xiaomi, ABD yaptırımlarının ardından elektrikli araç pazarını hedefliyor
Xiaomi Corp’un CEO’su Lei Jun kısa süre önce yaptığı bir duyuruda, şirketin elektrikli araç (EV) sektörüne girişini 2021’in başlarında Trump yönetimi tarafından uygulanan yaptırımlara bağladı. Öncelikle akıllı telefonları ve ev aletleriyle tanınan Çinli teknoloji devi, şimdi daha geniş bir çeşitlendirme stratejisinin bir parçası olarak rekabetçi EV pazarına girdi.
Pekin’de düzenlenen yıllık bir etkinlikte Lei, ABD yaptırımlarını öğrendiği anı anlattı ve bunu “maviden bir cıvata” olarak tanımladı. Bu haber Xiaomi’nin yönetim kurulunu acil bir toplantı yapmaya teşvik etti ve bu da şirketin kendi elektrikli otomobilini geliştirmeye yönelmesini başlattı. Lei, Xiaomi’nin “karmaşık otomotiv endüstrisine” girme kararında “beklenmedik ABD yaptırımlarının” önemli bir faktör olduğunu samimiyetle ifade etti.
Söz konusu yaptırımlara Xiaomi tarafından federal mahkemede başarılı bir şekilde itiraz edildi ve Mayıs 2021’de yaptırımlar iptal edildi. Buna rağmen, Xiaomi’nin EV gelişimi için çarklar zaten hareket halindeydi ve Tesla ve diğer lüks markalarla rekabet etmeyi amaçlayan 30.000 $ ‘ın altında bir başlangıç fiyatına sahip sportif bir EV olan SU7’nin yaratılmasına yol açtı.
Lei ayrıca Xiaomi’nin yeni başlayan elektrikli araç operasyonlarına 10 milyar dolar değer biçen bir girişim sermayesi teklifini reddettiğini de açıkladı. Bunun yerine Xiaomi, SU7 EV için iddialı satış hedefleri belirledi ve bu yıl en az 100.000 adet teslim etmeyi ve 120.000 satışa ulaşmayı hedefliyor.
Bu hedef, 76.000 araçlık ilk yıl satış hedefinden önemli bir artışa işaret ediyor. Haziran sonu itibariyle 25.000’in üzerinde elektrikli araç teslim edildi ve Lei Kasım ayına kadar 100.000 adetlik kilometre taşına ulaşmayı öngörüyor.
CEO’nun vizyonu, Xiaomi’nin ilk beş küresel otomobil üreticisinden biri olma hedefiyle Çin pazarının ötesine uzanıyor. SU7 şu anda sadece Çin’de satışa sunulmuş durumda.
İlgili haberlerde, eski Başkan Donald Trump, Perşembe günü Cumhuriyetçi partinin başkan adaylığını kabul ederken yaptığı konuşmada elektrikli araç endüstrisine değindi. Araç emisyon düzenlemelerinin geri çekilmesini ve Meksika’da üretilen Çinli elektrikli araçlara %200’e varan ithalat tarifeleri uygulanmasını önerirken, Çin’in ABD’deki üretim tesislerine yatırım yapmasını desteklediğini ifade etti.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.